fredag den 6. februar 2015

Første skoledag

Tirsdag begyndte jeg på universitet her i Dunedin. Jeg følger et kursus, hvor vi i alt skal på tre feltture. Tirsdag var en dag på uni, hvor vi havde forelæsninger og introduktion til kurset og til onsdagens felttur til en gammel guldmine i Otago. Det er lidt mærkeligt at være i gang, og samtidig er det rigtig fint og meget narturligt, selvom alt er helt nyt og der kun er nye mennesker omkring en. Heldigvis er alle de nye mennesker utrolig flinke og rare mod mig. Vi er fire udvekslingsstuderende, der følger kurset, og så er der mindst fem andre, der heller ikke er fuldblods newzealændere, så der er en masse, der er afsted hjemmefra. 

Inden skolestart var jeg ude at cykle et par ture til Otago Peninsula - det er en halvø, der er lige syd for Dunedin. Faster Karen gav et tip om, at det kunne være muligt at møde søløver derude, så jeg cyklede afsted i godt vejr mod Allans Beach. Desværre var der ingen søløver at spotte, kun flotte udsigter, så helt spildt var det ikke. 

Dagen efter var der cykeltur kun for kvinder. Vi var otte piger fra 14-40 år, der cyklede en tur ud til halvøen og lidt rundt om Dunedin. Det var virkelig hyggeligt at cykle med andre og møde "ægte" newzealændere på den måde. Der er træning hver mandag, så det er noget, jeg vil prioritere at få tid til.

I morgen lørdag d. 7. tager vi på en 4 dages felttur til Catlins - jeg ved det er syd for Dunedin, og vi skal se på sediment, men det er nærmest alt. Efter den felttur har vi lige en dag til at vaske tøj, inden vi skal på en 10 dages felttur nordvest for Dunedin. 

Det er gået hen og blevet koldt hernede - ikke helt efter planen. Især er det koldt indenfor, og ofte er det lunere udenfor. Vejret skifter i hele tiden hernede. Først regner det, 10 min efter er der det flotteste solskin og 10 min efter igen hagler det. 

Lige nu har jeg besøg af Maria fra gymansiet og hendes studiekammerat og rejseven Emil. De sover her i nat og tager videre i morgen. Det er dejligt med lidt hjemmelidt besøg :)

Billederne herunder er taget med min telefon - så derfor de måske er lidt grynet i det.

Billede fra cykelturen til halvøen Peninsula 



Udsigt fra cykelturen


Det flotteste hav i bugten indtil Dunedin

Endnu mere udsigt

Fra feltturen til den gamle guldmine. 

Mit første hjemmebagte rugbrød nogensinde - det var lidt klæg i det, men stadig spiseligt :)

Endnu et billede fra feltturen til guldminen - her er Shanna - hun er også udvekslingsstuderende og kommer fra USA, og er meget som ens fordomme om amerikanere. Sætninger og ord hun ofte bruger er "Totally", "Oh my goshhh!!", "Yea, I totally agree", men hun er rigtig sød!


Her går vi lige over en gammel indgang til guldminen. Vi var inde i tre gamle indgange

University of Otago by nigth


1 kommentar:

  1. Helle Røv, det ser simpelthen for lækkert ud! Fedt du får opdateret bloggen :)

    SvarSlet