onsdag den 11. marts 2015

Godt og blandet med billeder

Så er hverdagen så småt ved at melde sig i Dunedin. Jeg er ved at få nogle rutiner - går altid den samme vej til skole og til supermarked, er ved at kunne finde rundt i supermarkedet, dog kan det stadig gerne tage en halv time, hvis jeg fx. skal finde sennep, som åbenbart står under International hylden sammen med de tyske varer.. Det går også fint med undervisningen, jeg har allerede afleveret to afleveringer, og har gang i tre mere, så der er lidt at se til. Man bliver bedømt for alt hvad man afleverer, det er også lidt et pres, at de fejl jeg laver i løbet af semesteret bliver bedømt og har betydning for min samlet karakter. Dog skal jeg bare bestå mine fag, da jeg ikke får karakteren med hjem. Jeg vil dog stadig gerne lærer noget, så jeg skal finde en balancegang mellem at gøre et fint stykke arbejde uden at bruge for meget tid, og så acceptere at det måske ikke er så godt, som det kunne blive :-) 

Herunder er der en lidt rodet omgang billeder. Jeg har lige fået nogle af de billeder Mathies han har taget med sin telefon, og synes de fortjener at blive set af flere :-) 

De første billeder er hans uge på Nordøen






 I Rotorua syder og bobler det og lugter af rådne æg - Mathies besøgte en geothermal park, hvor der er samlet mange af fænomenerne.






Mathies brugte også en hel dag på at cykle MTB i Rotorua, det lød som om det bare var lykken for ham






 De næste par billeder er fra Tangariro Crossing





Nu er vi tilbage på Sydøen sammen

Meget solbrændt Helle. Min tan har vidst toppet og er på vej tilbage, så jeg kan lige nyde et billede af mig selv, hvor jeg er så brændt, at jeg ikke rigtig kan bevæge panden, og overveje om det måske ikke er bedre at være bleg i stedet for rød. 


Fra Kepler Track - alle de flotte billeder, kan slet ikke få nok af dem

Mathies var så stolt af de panorama billeder han telefon kunne tage - det er nu også ret flot

Tydeligt hvor trægrænsen går til.. 

Endnu et af Mathies' panorama billeder

Solopgang - himlen havde de vildeste farver og ændrer sig så hurtigt. Mathies nåede at fange tre af farverne



Endnu et skift - her er billeder fra Dunedin området som er taget for nyligt med min telefon - så måske lidt dårligere kvalitet..

Allans Beach - 

Maiga på Allans - en veninde fra geologi, som jeg bl.a. har været på surfskole med

Helle 'tæt' på sæl - klumpen ved siden af den kæmpe klump tang. Sælen mente i øvrigt at vi kom lige lovligt tæt på, så den brølede og satte i spring efter os, og vi gjorde stort set det samme som den. gav et hvil og satte i spring væk fra den.. 

Den fornærmede sæl, vi troede først det var en søløve, men det er den for lille til at være.. 


Her ses en søløve - kæmpestor, og dens lille unge ved siden af

Får på flugt tæt på Allans Beach

MTB spor på Signal Hill i Dunedin
Endnu et billede hvor er jeg rød i æ hoved'. Hver fredag morgen 6.50 er der Morning Blast fra cykelbutikken - 12-15 mand møder op hver morgen, hvor vi cykler ud i anstændigt tempo ud, vender om 15 km hjemmefra og så kører folk som død og helvede hjem igen - jeg kan endnu ikke følge med dem hjem, men får i hvert fald pulsen op :) 

Endnu et billede fra en cykeltur :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar