lørdag den 25. april 2015

Efterår i Dunedin

Det er endelig blevet weekend i Dunedin, og denne weekend står på ingenting! De sidste mange weekender har jeg været udenbys, og mødt nye mennesker hver weekend, men denne weekend skal jeg bare være i og omkring Dunedin og slappe af, og ikke møde nye mennesker :) Selvom det er spændende og sjovt at møde nye mennesker, så er det også hårdt i hele tiden at skulle forholde sig til en masse mennsker, man ikke kender. Vejret er for mærkeligt hernede - sidste mandag vågnede jeg op til sne og kulde - i dag har det været 19 grader varmt! Men jeg nyder bare, at det igen er muligt at have shorts på, og så glider hjulene også bare bedre i solskin ;) Jeg får stadig cyklet et par gange i ugen - det er balsam for sjælen og godt for lårene. Jeg slapper bare helt af og får så mange flotte views fra mine cykelture. Det er helt sikkert den bedste investering med en cykel hernede! 


Får! Fra en af mine snart utallige cykelture
 
Efterår - billedet er taget lige inden jeg skulle til forelæsning - det er modstridende at gå indenfor når vejret er så flot udenfor
 
Udsigten fra biblioteket, hvor jeg forsøger at studere.. 
 
Var inviteret til fødselsdags spa party med geologer. Hjemmelavet spa og fantastik udsigt ud over Dunedin. 
Filter gør bare alt bedre - billedet er taget fra dagens (lørdag) gåtur til Mt. Cargill.
 
Udsigten fra Mt. Cargill
 
 
Søjlebasalt på Mt. Cargill - det var dagens mål at finde det.
 
Mere af søjlebasalten
 
 
Virkelig fedt syn - "gruset" længere nede er basalten der er gået i stykker og ligger som klodser hultertilbulter
 
Bliver gladere og gladere for Dunedin - ikke så meget selve byen, men at man i gå og cykelafstand kan se så mange fantastiske ting! 
 
 
 
 
Lidt svært at se, men det er en fodboldbane med en temmelig pæn beliggenhed! 
 
Trætte solsikker... 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar